Bli mer systematiska i ert arbete med att stärka kundnöjdhet och affär
Många bra idéer och initiativ, men ingen riktig systematik?
Få mer kraft i ert arbete
Jobba smart systematiskt och få bättre resultat!
Få syn på vad som gör skillnaden för att göra större framsteg i ert kundfokus.
Vi hjälper dig få en helhetsförståelse för hur du kan nyttja faktorer som struktur, kultur och ledarskap för att få mer kraft i arbetet med att skapa nöjdare kunder och att utveckla ert erbjudande.
Eftersom man har mycket att lära av varandra, så mixas utbildning och eget arbete med erfarenhetsutbyte. Gruppen kommer främst bestå av affärsutvecklare, marknadschefer och kundinsiktsansvariga.
Områden vi kommer att jobba med
Målet och nyttan med att sätta kunden i fokus
-
Skillnaden mot tidigare arbetssätt
-
Att tydliggöra värdet för den egna verksamheten
-
Hur man kan förklara nyttan och vad det innebär för andra
Vad vi kan lära från dagens arbetssätt
-
Hur ni jobbar idag
-
Vad som funkar bra
-
Vad som är svårare att lyckas med
-
Fördelarna med dagens arbetssätt
Interna faktorer som påverkar motivation att bidra
-
Struktur och samordning som gör det enkelt att bidra
-
Ledarskap och kultur som främjar att medarbetare vill bidra
-
Mandat som möjliggör för medarbetare att bidra
-
Förmågor som behövs för att kunna bidra mer
-
Bredare perspektiv runt vilka lösningar vi kan skapa
Praktiska arbetssätt
i vardagen
-
Att prioritera utvecklingsområden
-
Att arbeta med utvecklingsområden
-
Riktade insatser för olika segment - hur får man in det i det vanliga arbetet
-
Kundinsikter och kunddialog
-
Utveckling av tjänster och produkter
Detta ingår i programmet
Utbildning
Kompetenshöjning vid utbildningstillfällen med både teoretisk inramning och praktiska arbetssätt
Erfarenhetsutbyte
Dialog och utbyte i gruppen med personer från olika energibolag
Eget arbete
Mellan utbildningstillfällen förväntas du arbeta med innehållet på ett sätt som passar din verksamhet. Vissa kommer kunna och vilja införa nya arbetssätt, andra kommer lägga mer kraft på att utforska och förankra.
Personlig coaching
Personligt samtal inför, i mitten och i slutet med var och en i gruppen för att kunna anpassa innehållet i utbildningen till gruppens behov, och för att du ska få ett mer direkt stöd i dina aktuella frågeställningar.