top of page
Nyheter och spaningar
Sök
2 min läsning
Jag fick chans att ge 4 tips i Tidningen Energi - så här gick tankarna bakom
Så här går tankarna bakom tipsen
1. Skapa en gemensam förståelse i företaget om olika kundtyper
2 Förankra ett mål för hur ni vill utveckla
2 min läsning
Vad GÖR de som lyckas vara attraktiva, lönsamma och utvecklingsdrivna?
Bolag och verksamheter som ligger i framkant och är framgångsrika gör saker som andra inte gör. Vad lägger de sin tid på? Hur organiserar...
1 min läsning
Hur går man från att prata om att sätta kunden i fokus — till att göra det?
När branschföreningen Energiföretagen Sverige arrangerade årets Fjärrvärmedagar var vi inbjudna att prata om hur fjärrvärmebolag kan...
2 min läsning
Vad är värdet av att satsa på kundfokus när risken att kunderna lämnar är liten?
När kunderna inte riktigt har ett val och blir kvar även om de inte är helt nöjda, är det då värt att lägga pengar på att utveckla sina...
1 min läsning
Så tycker kunderna om framtidens värmemarknad
Grounded har gjort en stor spännande studie av företagskunderna på värmemarknaden under 2023 inom forskningsprojektet Värmemarknad...
2 min läsning
Det finns många sätt att segmentera sin marknad, hur ska man tänka?
Segmentering är ett ord många använder med en sådan självklarhet att man kunde tro att det är ett enkelt och tydligt begrepp. Men det...
1 min läsning
Vikten av ett gemensamt språk - Hur segmentering och kundresa lägger grunden för samarbete
"Jag önskar att våra medarbetare blev allt bättre på att sätta kunden i fokus" - känner du igen den känslan? I så fall är mitt tips att...
3 min läsning
Grounded 5 år! Tiden går fort när man har roligt!
Tänk att det redan gått 5 år sedan jag startade Grounded, ganska spontant, i januari 2016. Det visade sig vara en riktigt bra idé och jag...
3 min läsning
Visst vore det uppfriskande att spräcka bubblan!
Ett mycket märkligt år börjar gå mot sitt slut, och som alltid tycker jag att nyår är en perfekt tid att reflektera lite extra över året...
2 min läsning
Gör något annorlunda redan idag med era kunder
Jag blev ombedd att skriva en gästkrönika i tidningen Energi när de hade temanummer om Kundrelationer. Här kommer ett utdrag "När stora...
1 min läsning
Framtidens värmelösning från kundens perspektiv
Den 6 februari 2020 avslutades Värmemarknad Sveriges etapp 3 med en slutkonferens där jag fick chans att presentera några av de...
1 min läsning
Allt högre förväntningar på energibolagen
Intervjuad för en debattartikel på Second Opinion, en plattform som vill bidra mer mer fakta och fler perspektiv på energifrågor. "Stora...
bottom of page