FÖR ENERGIBOLAG
En grym produkt, men svårt att vinna kundernas förtroende fullt ut?
Kom närmre era kunder och få effekt i er kundnöjdhet och i ert resultat
Nyfiken på våra webinar? "Kundsnack i fjärrvärmebranschen"
Visst är det givande att höra hur andra jobbarmed att stärka sina kundrelationer och sin affär! För att inspirera fler att hitta sitt sätt att arbeta har vi startat en webinar-serie där vi lyfter fram positiva exempel.
Hittills har vi pratat med
1. Luleå Energi, Magnus Johansson
2. Vattenfall Värme, Daniel Pogosjan
3. Mölndal Energi, Richard Lundström

Vi kan hjälpa er lyckas ännu bättre
Vi har tjänster som är direkt anpassade till energibolag
Verktygslåda
Kundsegmentering på värmemarknaden
Skapa en gemensam förståelse och ett gemensamt språk om kunderna genom att dra nytta av en beprövad segmenteringsmodell. Få tillgång till modellen, beskrivande dokument och övningar för att ta till sig innehållet och göra det till ert.
Inspiration
Inspirationsföreläsning
Inspirera era medarbetare att bidra till nöjdare kunder i sin vardag. Skapa aha-upplevelser om vad som ger nöjdare kunder och hur de själva kan bidra. Vi blandar exempel från andra branscher med kunskap om fjärrvärmekunderna för att få till en mix mellan inspiration och sådant "som gäller mig".
Konsultstöd
Utveckla kundlöften
Flytta fokus från vad ni gör och vilka ni är till vad kunderna får från er. Genom workshops i tre steg engagerar och inspirerar vi chefer och medarbetare i utvecklingen. Utkomsten är 3-4 kundlöften som ni
Ledarskapsutveckling:
Kundnöjdhets-ledarskap
Lär er hur ni som ledare kan främja (och hindra) nytänkande utveckling av er kundupplevelse och affär. 3 utbildningstillfällen. För ledningsgrupper och ledare.
Rådgivning:
Skräddarsydd rådgivning
Ta hjälp av oss som Personlig Tränare, att sätta en plan och jobba steg för steg med att utveckla er kundnöjdhet, utifrån era behov och förutsättningar. Du får stöd i att prioritera aktiviteter som ger effekt, användbara metoder och ett bollplank. Grundpaketet innehåller 5 tillfällen under 6 månader. För affärsutvecklare, marknadschef eller kundinsiktsansvarig i energibolag.
Utbildning och coaching
Produkt- och tjänsteutveckling utifrån kundbehov
Bli mer träffsäkra i era utvecklingsprojekt genom att bli bättre på att utgå från kundbehov och att involvera kunder på ett givande sätt i processen. Ni får förståelse för kärnan i arbetssättet, en hands-on arbetsprocess och konkreta verktyg. 4 utbildningstillfällen samt coachning i ett aktuellt projekt. För team som jobbar med konkreta utvecklingsprojekt.
Paketerad metod för kundinvolvering:
Utvecklingsdialog med kunder
Skapa en givande dialog med era kunder om utvecklingsfrågor genom att använda er av vår välbeprövade metodik. Vi utbildar er och coachar/ stöttar efter behov. För affärsutvecklare, marknadschef eller kundinsiktsansvarig.

"Vi anpassar omfattningen på arbetet utifrån era behov. För vissa är ungefär rätt" perfekt, andra vill ha fullt underbyggda rekommendationer. Det viktiga är att ni känner er trygga i att fatta beslut eftersom det är det som skapar fokus och resultat.
Ta gärna del av branschprojekt vi gjort i nära samarbete med det grymma gänget på Profu
Fjärrvärmen utmanad mer än någonsin (pågående 2025-2026)
Värmemarknad Sverige
Future Heat
Färdplan för fossilfri uppvärmning
NEPP
Fjärrvärmens affärsmodeller - Är ditt bolag med i projektet? Då kan du få tillgång till dessa artiklar
- 
#24 Fyra kundsegment på värmemarknaden för företagskunder (2024)
 - 
#9 Att ta kundfokus till nästa nivå (2022)
 - 
#8 Fyra nivåer av kundfokus (2022)
 











