FÖR ENERGIBOLAG
Ni vet att ni har en grym produkt, men vinner inte kundernas förtroende fullt ut?
Kom närmre era kunder och få effekt i er kundnöjdhet och i ert resultat
Nyfiken på våra webinar? "Kundsnack i fjärrvärmebranschen"
Visst är det givande att höra hur andra jobbarmed att stärka sina kundrelationer och sin affär! För att inspirera fler att hitta sitt sätt att arbeta har vi startat en webinar-serie där vi lyfter fram positiva exempel.
Hittills har vi pratat med
1. Luleå Energi, Magnus Johansson
2. Vattenfall Värme, Daniel Pogosjan
Nästa tillfälle
3. Mölndal Energi, Richard Lundström
Kanske kan vi hjälpa er lyckas ännu bättre? Vi har tjänster som är direkt anpassade till energibolag
Paketerad kundförståelse:
Kundsegmentering på värmemarknaden
Skapa en gemensam förståelse och ett gemensamt språk om kunderna genom att dra nytta av en beprövad segmenteringsmodell. Få tillgång till modellen, beskrivande dokument, inspelade presentationer samt övningar för att ta till sig innehållet och göra det till ert. För energibolag.
Skräddarsydd rådgivning:
Rådgivningspaket
Få hjälp att sätta en plan och nästa steg som ger effekt på er kundnöjdhet, genom att göra rätt satsningar på ett sätt som matchar era förutsättningar. Ni får en kick-start genom konkret hjälp med de frågor ni väljer att starta med. 4 samtal under ca 3 månader. För affärsutvecklare, marknadschef eller kundinsiktsansvarig i energibolag.
Utbildning och coaching
Produkt- och tjänsteutveckling utifrån kundbehov
Bli mer träffsäkra i era utvecklingsprojekt genom att bli bättre på att utgå från kundbehov och att involvera kunder på ett givande sätt i processen. Ni får förståelse för kärnan i arbetssättet, en hands-on arbetsprocess och konkreta verktyg. 4 utbildningstillfällen samt coachning i ett aktuellt projekt. För team som jobbar med konkreta utvecklingsprojekt.
Utbildning och erfarenhetsutbyte:
Bli mer systematiska i ert arbete med att stärka kundnöjdhet och affär
Skaffa dig en helhetsförståelse för hur du kan nyttja faktorer som struktur, kultur och ledarskap för att få mer kraft i arbetet med att skapa nöjdare kunder och att utveckla ert erbjudande. 6 tillfällen i grupp över ett år. För affärsutvecklare, marknadschef eller kundinsiktsansvarig i energibolag.
Paketerad metod för kundinvolvering:
Utvecklingsdialog med kunder
Skapa en givande dialog med era kunder om utvecklingsfrågor genom att använda er av vår välbeprövade metodik. Vi utbildar er och coachar/ stöttar efter behov. För affärsutvecklare, marknadschef eller kundinsiktsansvarig.
Föreläsning
Kundförtroende - hur funkar det egentligen
Stanna upp och reflektera runt vad förtroende är, hur det skapas och vad som hindrar. Vi lyfter också in konkreta exempel från intervjuer med värmekunder - vad är det de ser och upplever som är nyttigt för er att ha koll på. 1 timmas föreläsning. För ledning och medarbetare.
"Vi anpassar omfattningen på arbetet utifrån era behov. För vissa är "ungefär rätt" perfekt, andra vill ha fullt underbyggda rekommendationer. Det viktiga är att ni känner er trygga i att fatta beslut eftersom det är det som skapar fokus och resultat.
Vi rekommenderar även energibolag att spana in några tjänster från vårt systerbolag Renewability
Grundutbildning:
Vi alla skapar kundernas upplevelse av våra produkter & tjänster
Lägg grunden för ett större engagemang i att utveckla en kundupplevelse som ger er mer nöjda och lojala kunder. Lär er vad som gör skillnad för kunderna, men också vad som gör skillnad för att lyckas med förändring. 3 utbildningstillfällen. För medarbetarteam och företag.
Ledarskapsutveckling:
Kundnöjdhets-ledarskap
Lär er hur ni som ledare kan främja (och hindra) nytänkande utveckling av er kundupplevelse och affär. 3 utbildningstillfällen. För ledningsgrupper och ledare.
Ta gärna del av branschprojekt vi gjort i nära samarbete med det grymma gänget på Profu
Värmemarknad Sverige
Future Heat
Färdplan för fossilfri uppvärmning
NEPP
Fjärrvärmens affärsmodeller - Är ditt bolag med i projektet? Då kan du få tillgång till dessa artiklar
-
#24 Fyra kundsegment på värmemarknaden för företagskunder (2024)
-
#9 Att ta kundfokus till nästa nivå (2022)
-
#8 Fyra nivåer av kundfokus (2022)