top of page

Så tycker kunderna om framtidens värmemarknad

Grounded har gjort en stor spännande studie av företagskunderna på värmemarknaden under 2023 inom forskningsprojektet Värmemarknad Sverige. Studien innehåller både insikter om aktuella frågor idag och om hur kunderna ser på framtiden. Eftersom alla kunder inte är lika har vi förtydligat likheter och skillnader mellan olika segment. Vi gjorde en liknande studie under 2016 och därför också kunnat lyfta fram trender vi anar.


Gunilla Jalbin blev intervjuad i Tidningen Energi om studien:

"Värmekunderna har blivit allt mer intresserade av klimat- och effektfrågor och energidelning. Det är några tydliga trender enligt en ny studie från Värmemarknad Sverige, som även visar att attityden till energibolag är mer positiv än tidigare."
Framtidsspaning baserad på kundundersökning med olika kundsegment inom studien Värmemarknad Sverige

Här kan du läsa hela artikeln i Tidningen Energi.

Vill du läsa mer, så finns rapporten i sin helhet på Värmemarknad Sveriges hemsida


Det vore intressant att höra vilka nya insikter du får och vilka frågor detta väcker!


Hör gärna av dig om du är intresserad. Vi kan till exempel

- Komma till er för att presentera och diskutera resultaten. Det ger mycket när hela teamet får samma bild och får chans att smälta vad insikterna betyder tillsammans.

- Bidra med kundförståelse in i era marknads- och utvecklingsplaner, i form av rådgivning.

- Hjälpa er utveckla era kundrelationer med olika kundsegment, såklart anpassat till era förutsättningar, ert nuläge och era ambitioner!


Kontakta Gunilla på gunilla@groundedbrandmanagement.se eller 0723-10 17 77






bottom of page