Utvecklingsdialog
Hur kan ni skapa mer givande dialoger med era kunder?
Bli bättre på att förstå era kunder, och skapa närmre relationer
genom att prata om det som är viktigt
Kom igång med att involvera kunderna i er utveckling genom att använda vår metod
Vårt paket "utvecklingsdialog" är till för er som vill få till mer givande dialoger med era kunder men inte vet hur ni kan göra det på ett enkelt och givande sätt.
​​
Vi lär er vår beprövade metod och coachar er genom förberedelser, genomförande och slutsatser.
Ni både lär er arbetssättet genom att göra, och bygger starkare relationer jämfört med att anlita någon annan att föra dialogen åt er.
​
Vi skräddarsyr såklart stödet, så vill ni ha mer hjälp första gången löser vi det. Men ambitionen är att ni ska kunna hålla liknande dialoger själva.
De tre delarna i kunddialogen
1
Kundernas mål och viktiga frågor
Lyssna in vad som är högt bland deras prioriteringar
2
Kundernas utmaningar
Vad gör det svårt för dem att nå sina mål? Hur hänger det ihop med er som energibolag?
3
Vilken roll ni kan ta för kunderna
De satsningar ni gör eller funderar över - hur kan de hjälpa kunderna? Vilka satsningar skulle ge stort värde, och vilka vore lika bra att inte göra? Vilka andra idéer finns för hur ni kan lösa viktiga frågor tillsammans?
Detta ingår
Metod
En beskrivning av hur man praktiskt går från idé och inbjudan till dialog och slutsatser, med enkla och hjälpsamma tips.
Utbildning
4 utbildningstillfällen där ni också får jobba med en egen kunddialog.
Coaching
Vi tar också 4 avstämningar längs väg, där ni får feedback och hjälp, och chans att bolla frågor som dyker upp.